Fintechbolaget Froda har nyligen rekryterat Albin Christiansson som Brand Design Director. Med rekryteringen förstärker Froda teamet för att vidareutveckla varumärket och den visuella identiteten.
– Vi är oerhört glada över att välkomna Albin till Froda. Han har en imponerande meritlista och har tidigare framgångsrikt arbetat med liknande roller på Forsman & Bodenfors och SEB. Vi ser fram emot att se Albin fortsätta utveckla vårt designarbete och bygga en stark visuell identitet för Froda, säger Kajsa Lundborg, CMO på Froda.
Albin Christiansson har en gedigen bakgrund inom brand design och har tidigare jobbat på Essen, Forsman & Bodenfors och SEB. På Froda kommer Albin att ansvara för utvecklingen av den visuella identiteten och varumärket samt arbeta med bolagets varumärkesstrategi.
– Froda befinner sig i en oerhört spännande fas, med nya produkter, internationell expansion och en stark drivkraft för att förbättra entreprenörers finansieringsmöjligheter. Jag är otroligt glad över att få vara en del av detta fina team och dessutom vara en del i Frodas resa, säger Albin Christiansson.
Utöver rekryteringen av Albin Christiansson har Froda under det senaste året dubblerat marknadsavdelningen och rekryterat fyra personer till teamet. Rekryteringarna inkluderar Johanna Sturk som PR & Communication Manager, Sandra Khatemi som Brand Marketing Manager, Felix Lindholm som Junior Marketing Creative, samt Johanna Bjurhammar som Growth Marketing Specialist.