Framgångssagor

Inspireras av våra kunder och deras verksamheter
Sök
Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
Dentsmile
14/9/2022
Investering

Dentsmile

Efter att ha genomfört drömutbildningen möttes Assall Delavaran av ett arbetsliv som inte riktigt svarade upp till förväntningarna hon hade. Assall och hennes partner Alexander, som även han är tandläkare, hade idéer om hur en tandläkarklinik skulle se ut och ville utmana det normala i en bransch som till stor del lever kvar i gamla traditioner. Ur detta föddes idén till Dentsmile – en tandvårdskedja där varje klinik ägs och drivs av tandläkare och som erbjuder bra, modern och trevlig vård till de allra bästa priserna. 

För att få det att gå ihop de första två åren hade Assal kvar sin tandläkartjänst parallellt med att hon och Alexander drev sin egen klinik. Idag har Dentsmile vuxit till fyra kliniker som omsätter mångmiljonbelopp. De var först i Sverige med att lansera ett franchisekoncept inom tandvård och siktar nu på att ta klivet utomlands och bli en internationell tandvårdskedja. Drivkraften har varit att kunna erbjuda fantastisk tandvård och service till ett pris som är tillgängligt för alla.

"Vi kände så starkt för att skapa någonting nytt som motsvarade vad vi tyckte att tandläkaryrket kunde vara. Vi hade vår affärsidé som vi trodde på, började tänka kring varumärke och bestämde oss för göra det själva istället."

Alex&Phil
14/9/2022
Investering

Alex&Phil

Jenny Wessblad Hårdh har alltid haft ett engagemang för mänskliga rättigheter och arbetade i över ett decennium på Utrikesdepartementet med frågor som rör internationell rätt. När hon fick sonen Alexander föddes även ett annat engagemang. Det för barn, barns utveckling, hälsa och mat. Då hon inte kunde hitta näringsrik och ekologisk färdigmat valde hon att laga sonens mat själv. Under mammaledigheten med andra sonen Philip bestämde sig sedan Jenny och hennes man Robert att starta det barnmatsföretag de själva saknade och Alex&Phil såg dagens ljus 2015.

Satsning har burit frukt och Alex&Phil har lyckats med något som många barnmatsföretag har försökt sig på men misslyckats med – att etablera ett nytt varumärke i en kategori som domineras av stora multinationella jättar och bli det självklara valet för föräldrar som värnar om vad deras barn stoppar i sig. Bolaget har vuxit stadigt sen starten och har tagit andel efter andel på den svenska barnmatsmarknaden. Idag finns de förutom i butikshyllan hos alla de stora återförsäljarna i Sverige, även i resten Norden och på vissa ställen i Asien. De drivs av att göra saker på riktigt som förbättrar för deras kunder och fokus på hållbarhet har varit självklart från start.

"Vi startade Alex&Phil för att skapa det vi själva saknade till våra barn. Naturligt näringsrik mat till barn som faktiskt smakar gott och som är riktig mat."

DECORATIVE
DECORATIVE
DECORATIVE